Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2017  
         
  Articol:   UTILIZAREA FORMELOR DE MIŞCARE AJUTĂTOARE INTERPRETĂRII PIANISTICE ÎN CADRUL ORELOR DE PIAN / BEWEGLICHE KLAVIERSTUNDE. DIE INTEGRATION DER BEWEGUNG IN DEN KLAVIERUNTERRICHT / MOVING PIANO LESSON. THE INTEGRATION OF THE MOVEMENT IN THE PIANO LESSON.

Autori:  DOROTTYA MAROSVÁRI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2017.1.09

Published Online: 2017-06-20
Published Print: 2017-06-30
pp. 111-134

FULL PDF

ABSTRACT:
Articolul prezintă legătura dintre muzică şi mişcare în metoda lui Émile Jaques-Dalcroze şi dr. Kovács Géza, precum şi face cunoscute bazele artei mişcării chinezeşti antice Taijiquan. Descrie mişcări care înlesnesc obţinerea stării fizice relaxate şi flexibile necesare studiului instrumental. Autoarea aduce exemple concrete din propria activitate didactică, ce întregesc formele de mişcare pianistică cu alte mişcări utile din punctul de vedere al studiului instrumental.

Cuvinte cheie: Jaques-Dalcroze, dr. Kovács Géza, pedagogie muzicală, pedagogie pianistică, mişcare.

REFERENCES

Ábrahám, Mariann (Hrsg.), Varró Margit és a XXI. század (Margit Varró und das 21. Jahrhundert), Zenetanárok Társasága, Budapest.
Bäßler, Hans, Zeiterfahrung, Schott, Mainz, 1996.
Bianco, Silvia del & Hille, Paul, Rhythmik heute, www.rhythmik.net
Dr. Gaál, Erzsébet, The Kovács – Method in Harp Pedagogy, In: American String Teacher, August 2003.
Gát, József, Zongora metodika (Klaviermethodik), Zeneműkiadó, Budapest, 1964.
Hübener, Hannelore, Taijiquan und Instrumentalspiel. www.bewegen.org
Hübener H. – Landmann R., Taijiquan beim Musizieren, In: Üben & Musizieren 5/2005.
Jaques-Dalcroze, Émile, Rhythmus, Musik und Erziehung, Benno Schwabe & Co., Basel
Dr. Kovács, Géza & Négyesiné Dr. Pásztor, Zsuzsa, A muzsikáló kéz (Die musizierende Hand), Budapest, 1994.
Dr. Kovács, Géza, Zene és mozgás összefüggéseinek gyökerei (Die Wurzeln der Zusammenhänge von Musik und Bewegung)
Kugler, Michael: Die Methode Jaques-Dalcroze und das Orff-Schulwerk. Elementare Musikübung. Frankfurt: Peter Lang, 2000
Landmann, Rainer, Eine kurze Einführung in die Bewegungsprinzipien des Taijiquans, www.bewegen.org
Parlando. Zenepedagógiai folyóirat. (Musikpädagogische Zeitschrift) 10-11/1988, S.24-27; 6-7-8/1989, S.11-16; 4-5-6/1990, S. 24-33; 12/1990, S. 31-39
Pütz, Werner (Hrsg.), Musik und Körper, Verlag Die Blaue Eule, Essen, 1990.
Richter, Liana, Emile Jaques-Dalcroze und die Hellerauer Schule. www.hausarbeiten.de
Schnebly-Black, Julia & Moore, Stephen, The rhythm inside, Rudra Press, Portland, 1997.
Varró, Margit, Der lebendige Klavierunterricht, Simrock, IV. erweiterte Auflage, Hamburg, 1929.
www.alexandertechnik.chwww.dalcroze.ch
www.feldenkrais.ch
www.jacobygindler.ch
www.taketina.ch
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă