![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2016 | |||||||
Articol: |
TIMPUL IN ARTA MUZICALA: ASPECTE CATAFATICE ŞI APOFATICE / TIME IN MUSICAL ART: CATAPHATIC AND APOPHATIC ASPECTS. Autori: . |
||||||
Rezumat:
Timpul reprezintă dimensiunea fundamentală a existenţei umane, implicit a oricărui demers uman. Tot ceea ce face omul este articulat în timp, dependent de timp, cu o desfăşurare specific temporală, cu consecinţe pe axa curgerii timpului. Definirea temporalităţii şi condiţiilor sale de existenţă este un demers foarte dificil, cu o vechime de mii de ani, cu multiple încerări care au acoperit însă doar parţial aspectele pe care le presupune. Timpul este unul din conceptele fundamentale ale ştiinţei (studiat mai ales în cadrul fizicii) şi al domeniului filosofic. Cele doua domenii pot fi asimilate in analiza muzicala prin prisma a doua aspecte: catafatic (obiectiv) and apofatic (subiectiv) – cu importante consecinte in Missa BWV 232 de J. S. Bach. Cuvinte cheie: timp, discurs, muzica, catafatic, apofatic
|
|||||||
![]() |
|||||||