![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2014 | |||||||
Articol: |
INTERNET SYMPHONY No. 1: REGÂNDIND ORCHESTRA CA O COMUNITATE VIRTUA / INTERNET SYMPHONY No. 1: RETHINKING THE ORCHESTRA AS A VIRTUAL COMMUNITY. Autori: BIANCA ŢIPLEA TEMEŞ. |
||||||
Rezumat: Articolul descrie, dintr-o perspectivă istorică şi sociologică, evoluţia orchestrei simfonice de la originile ei (Vingt-quatre violons du roi) până la cea mai recentă încarnare a sa, ca derivat al tehnologiei moderne: YouTube Symphony Orchestra. Proiectul redefineşte ansamblul instrumental ca pe o comunitate virtuală, valorificând descoperirile tehnologice şi transformând actul artistic într-un produs transmedia; acţiunea a inclus un proces de selecţie prin mijloace video şi prin e-mail, dar, de asemenea, un sistem de instrucţie online pentru muzicieni, ajungându-se la varianta finală a piesei Internet Symphony no. 1 de Tan Dun, prin combinarea într-un ’mash up’ a interpretărilor candidaţilor selectaţi. Nefiind un caz unic, proiectul are un corespondent vocal în ansamblul Virtual Choir condus de Eric Whitacre, o formaţie alcătuită din mixarea a 185 de voci înregistrate individual şi proiectate video concomitent. Interacţiunea dintre muzicieni este reconsiderată într-o multitudine de contexte, oferind un nou cadru de conceptualizare a actului artistic, văzut ca o matrice de individualităţi creative, integrate. Cuvinte cheie: Internet, orchestră simfonică, YouTube, cor virtual, tehnologie digitală |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |