![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2014 | |||||||
Articol: |
LIMBAJUL MUZICAL AL COMPOZITORULUI PIERRE VILLETTE ÎN MOTETUL A CAPPELLA HYMNE A LA VIERGE (OP. 24) ŞI PANIS ANGELICUS (OP. 80) / DER MUSIKALISCHE SPRACHE DES KOMPONISTEN PIERRE VILLETTE IN DEN A CAPPELLA MOTETTEN HYMNE A LA VIERGE (OP. 24) UND PANIS ANGELICUS (OP. 80). Autori: . |
||||||
Rezumat: Lucrarea prezintă, în primul rând, importanţa compozitorului francez Pierre Villette (1928-1998), a cărui creaţie instrumentală, vocal-instrumentală şi corală este încă relativ necunoscută chiar şi printre muzicieni. În al doilea rând, lucrarea se concentrează asupra muzicii corale a compozitorului, prezentând rezultatele analizelor celor două motete corale a cappella, menţionate în titlu (scrise de Villette în două perioade de creaţie diferite). Analiza muzicologică încearcă să surprindă câteva mijloace de expresie artistică şi tehnici componistice, care, pe de o parte definesc structura, aspectul melodico-armonic al lucrărilor, iar pe de altă parte care au ca scop principal exprimarea crezului şi trăirilor religioase ale compozitorului. Cuvinte cheie: Pierre Villette, secolul 20, muzică corală franceză, motet, analiză, stil, tehnici şi procedee componistice, romantic, post-impresionist. |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |