AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2014 | |||||||
Articol: |
"PASSACAGLIA" ÎN OPERA SECOLULUI XX. INTERLUDIUL NR. 4 DIN OPERA "PETER GRIMES" DE BENJAMIN BRITTEN / “PASSACAGLIA” IN THE OPERA OF THE 20th CENTURY. THE INTERLUDE NO.4 FROM THE OPERA “PETER GRIMES” BY BENJAMIN BRITTEN. Autori: GABRIELA COCA. |
||||||
Rezumat: În ansamblul operei, passacaglia reprezintă o insulă, tot aşa precum sunt insulele în cadrul mării. Fiind situată la mijlocul actului II, între cele două scene ale acestuia, prin poziţia centrală ea realizează tăietura simetrică a operei. Pe podiumul de concert se cântă adesea şi ca lucrare de sine stătătoare. Dramatic-muzical, passacaglia, prin basso ostinato şi prin variaţiunile ce se derulează pe acest fundal sonor, materializează persistenţa ideii fixe în mintea personajului principal. Studiul de faţă prezintă analiza structurală şi dramaturgică a acestei părţi a operei intitulate Peter Grimes. Cuvinte cheie: Passacaglia, Benjamin Britten, opera, Peter Grimes, structure, musical-dramaturgy, analysis, basso ostinato, interludiu |
|||||||