Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2014  
         
  Articol:   RELAŢIA PROFESOR-ELEV / STUDENT ÎN CADRUL PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV DE EDUCAŢIE MUZICALĂ / LA RELATION ENSEIGNANT – ELÈVE / ETUDIANT DANS LE CADRE DU PROCESSUS INSTRUCTIF-ÉDUCATIF D’ÉDUCATION MUSICALE.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Dupa o experienta de peste 40 de ani de invatamant muzical capatata in scoli si licee vocationale, iar in ultimii 18 ani in institutii superioare de profil imi permit sa formulez cateva principii dupa care m-am ghidat in munca mea cu elevii de toate varstele (clasele I-XII) si cu studentii. De la bun inceput am considerat ca relatia educator-educat este una esentiala in asigurarea demersului didactic cu profil artistic. Putinele esecuri avute s-au datorat altor cauze extreme ce nu au avut legatura cu procesul didactic de instruire artistica: lipsa unei dotari native ale elevului, lipsa de interes a familiei fata de aspectele artistice, elemente defectologice, sanatatea precara etc. In epoca tehnicilor moderne de comunicare, raportul profesor-elev a capatat noi valente , educatorul trebuie sa stapaneasca noile tehnologii , sa-si valorifice cunostintele si tehnicile muzicale in vederea pecizarii unor strategii didactice centrate pe interesele , preferintele si aptitudinile celui educat. Principiile didacticii moderne promoveaza o relatie democratica, de invatare prin cooperare ce antreneaza si capteaza atentia si interesul elevului/studentului pentru studiu , il pune pe acesta in situatia de a descoperi singur modele si metode de rezolvare a unor probleme muzicale. In concluzie o atitudine pozitiva , bazata pe tehnici didactice moderne va determina ca elevul sau sa aibe un parcurs scolar riguros , directionat catre performanta, implicit catre succesul profesional muzical.

Cuvinte cheie: proces instructiv-educativ, pedagog, comunicare, tehnici didactice, performanţă, demers didactic.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă