Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2014  
         
  Articol:   VIABILITATEA PRINCIPIILOR DIDACTICE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PIANISTIC CONTEMPORAN / VIABILITY OF DIDACTIC PRINCIPLES IN CONTEMPORARY PIANO EDUCATION.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Lucrarea noastră are ca scop dezvoltarea unui sistem de idei care să conducă la atingerea excelenţei în actul interpretativ, atât din perspectiva solistului performant, cât şi din cea a formatorului de tineri muzicieni cu capacităţi profesionale superioare. În cadrul preocupărilor asupra didacticii instrumentale, am formulat principiile conducătoare ale unei tehnici pianistice din perspectivă contemporană. Am conturat un model de abordare interdisciplinară, la care e necesar să participe discipline ca biologia, anatomia şi fiziologia, biomecanica, acustica, psihologia, semiotica etc. revenind apoi asupra importanţei principiilor didactice, dându-le încărcătura de semnificaţii contemporane în învăţământul pianistic. Am prezentat principalele obiective ale procesului didactic în domeniul artei pianistice, stabilind, în continuare, premise, condiţii, realizări şi perspective în practicarea evaluării în cadrul procesului didacticii instrumentale, cu accent deosebit asupra dezvoltării capacităţilor de autoevaluare.

Cuvinte cheie: abordare interdisciplinară, principii didactice, proces didactic instrumental

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă