AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2014 | |||||||
Articol: |
VIABILITATEA PRINCIPIILOR DIDACTICE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PIANISTIC CONTEMPORAN / VIABILITY OF DIDACTIC PRINCIPLES IN CONTEMPORARY PIANO EDUCATION. Autori: . |
||||||
Rezumat: Lucrarea noastră are ca scop dezvoltarea unui sistem de idei care să conducă la atingerea excelenţei în actul interpretativ, atât din perspectiva solistului performant, cât şi din cea a formatorului de tineri muzicieni cu capacităţi profesionale superioare. În cadrul preocupărilor asupra didacticii instrumentale, am formulat principiile conducătoare ale unei tehnici pianistice din perspectivă contemporană. Am conturat un model de abordare interdisciplinară, la care e necesar să participe discipline ca biologia, anatomia şi fiziologia, biomecanica, acustica, psihologia, semiotica etc. revenind apoi asupra importanţei principiilor didactice, dându-le încărcătura de semnificaţii contemporane în învăţământul pianistic. Am prezentat principalele obiective ale procesului didactic în domeniul artei pianistice, stabilind, în continuare, premise, condiţii, realizări şi perspective în practicarea evaluării în cadrul procesului didacticii instrumentale, cu accent deosebit asupra dezvoltării capacităţilor de autoevaluare. Cuvinte cheie: abordare interdisciplinară, principii didactice, proces didactic instrumental |
|||||||