Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2012  
         
  Articol:   CĂLĂTORIA POLISTILISTICĂ A LUI ALFRED SKHNITTKE: AL TREILEA CVARTET DE COARDE / ALFRED SCHNITTKE’S POLYSTYLISTIC JOURNEY: THE THIRD STRING QUARTET.

Autori:  OANA ANDREICA.
 
       
         
  Rezumat:  

În contextul manifestărilor extrem de eclectice din secolul al XX-lea, Alfred Schnittke ne apare ca o figură-cheie, fiind unul dintre cei mai influenţi compozitori care au legat trecutul de prezent, creând o lume sonoră originală, frământată de contraste şi conflicte violente, confuzie, nostalgie, ironie şi parodie. Lucrările sale privesc adesea spre tradiţia muzicală, pe care o explorează prin intermediul tehnicilor moderne de compoziţie, înzestrând-o astfel cu o valoare complet nouă. Asociat adesea cu postmodernismul, Alfred Schnittke este exponentul conceptului complex de polistilism, aducând ideea împrumuturilor de material muzical la un nivel superior. Integrându-le în structura organică a lucrărilor sale şi supunându le variaţiei până la pierderea identităţii, acestea capătă o dublă valenţă: pe de o parte, reprezintă mărturii ale unei lumi trecute, pe de alta elemente care simbolizează peisajul muzical contemporan în permanentă schimbare.

Cuvinte cheie: Schnittke, polystylism, postmodernism, cvartet de coarde, Lasso, Beethoven, Şostakovici

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă