Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA IURISPRUDENTIA - Ediţia nr.4 din 2020  
         
  Articol:   STUDIUL DREPTULUI ÎN ȘCOLILE ROMEI ANTICE / LEGAL EDUCATION IN ANCIENT ROME’S SCHOOLS.

Autori:  CRISTINA POP.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/SUBBiur.65(2020).4.24


Published Online: 2021-04-16

pp. 822-852

VIEW PDF

FULL PDF

ABSTRACT.
Întrucât singurele reguli de natură juridică ce erau cunoscute în regalitatea romană constau în arhaicul fas, educația romană din monarhie a fost una care se potrivea unor oameni tradiționali, inspirând tinerilor respectul pentru obiceiurile strămoșilor. Mai mult, deoarece civilizația romană nu s-a dezvoltat autonom, ea a asimilat structurile și tehnicile elenistice, mult mai evoluate. Prin urmare, sistemul de învățământ juridic roman s-a bazat pe gândirea greacă și, sub anumite aspecte, a fost creat din dorința cetățenilor de a avea o educație în drept. Dacă la începutul Republicii observăm un sistem informal de educație juridică, odată cu începutul Imperiului, acest domeniu s-a schimbat treptat, găsind o formă finală în Dominat.
Cuvinte cheie: drept roman, jurisconsult, jurisprudentia, educație juridică, școli de drept.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă