Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA INFORMATICA - Ediţia nr.3 din 2011  
         
  Articol:   OWL-BASED MODELING OF RPG GAMES.

Autori:  SABIN C. BURAGA.
 
       
         
  Rezumat:  

In this paper we propose a general method of using RDF and OWL models to represent the knowledge within an electronic game. Following this approach, we are able to separate programming from resource allocation (creating and allocating the AI procedures and dialog, structuring and manipulating game elements, etc.). This work demonstrates the integration of the DL-based ontology in a game by using Jena, a Java semantic framework. As a case study, we are implementing the base for a fantasy RPG type game that includes intelligent methods for several key activities: character creation, NPC generation, a simple battle system, etc.

Key words and phrases. knowledge representation, game computing, RDF, OWL.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă