Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.Special%20Issue din 2021  
         
  Articol:   MOSCOW CONCEPTUALISM THROUGH COLLECTIVE AND PRIVATE MEMORY. THE ARCHIVE AS AN ARTISTIC SELF-HISTORICISING PRACTICE IN VADIM ZAKHAROV.

Autori:  ALESSANDRA FRANETOVICH.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbhist.2021.spiss.13

Published Online: 2021-11-09
Published Print: 2021-11-30
pp. 211-232

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Într-o epocă caracterizată de tensiunea tot mai mare dintre local şi global, multiplele activităţi desfăşurate de artistul Vadim Zakharov oferă un studiu de caz important pentru investigarea critică a relaţiei dintre artişti şi instituţiile de artă din timpul istoriei globale a artei. Artist, arhivist, colecţionar şi editor în cadrul conceptualismului moscovit, de la sfârşitul anilor 1970 şi până în prezent, Zakharov întruchipează figura „artistului ca instituţie” în încercarea de a-şi atinge autonomia artistică. Acest text introduce expansiunea pe care artistul o aduce atitudinii arhivistice tipice conceptualismului moscovit, o mişcare artistică neoficială sovietică dezvoltată în contextul marginal, underground şi auto-referenţial din capitala URSS încă din anii 1970. Datorită transnaţionalităţii sale, povestea lui Zakharov oferă posibilitatea de a urmări paralele, comparaţii şi diferenţe cu ceea ce s-a întâmplat mai departe, când s-a mutat în Germania în 1989, după căderea URSS şi odată cu apariţia noilor etichete de „post-sovietic” şi „Arta contemporană rusă”. În acest cadru socio-istoric, el s-a alăturat unei scene artistice mai cosmopolite, lărgându-şi practicile arhivistice cu scopul de a se auto-instituţionaliza şi de a auto-istoriciza propriile practici artistice şi cercul conceptualismului moscovit într-o scenă internaţională.

Cuvinte cheie: Vadim Zakharov, Conceptualismul de la Moscova, Arta contemporană rusă, Arta contemporană, Istoria globală a artei, Febra arhivistică.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă