Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.2 din 2020  
         
  Articol:   ISTORIA GENERALĂ A EVULUI MEDIU LA UNIVERSITATEA V. BABEŞ DIN CLUJ (1951-1952) / THE GENERAL HISTORY OF THE MIDDLE AGES AT THE V. BABEŞ UNIVERSITY OF CLUJ (1951-1952).

Autori:  IONUŢ COSTEA.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbhist.2020.2.01

Published Online: 2020-12-30
Published Print: 2020-12-30
pp. 3-20

FULL PDF

REZUMAT.
Istoria generală a Evului Mediu la Universitatea V. Babeş din Cluj (1951-1952). Reorganizarea învăţământului superior din România ca urmare a reformei din 1948 a însemnat şi pentru Universitatea din Cluj şi implicit pentru învăţământul de istorie o schimbare radicală atât a modului de organizare instituţională cât şi a conţinutului procesului didactic. Modelarea instituţională după structurile didactice sovietice şi predominanţa caracterului ideologic în spiritul dogmatic al marxism-leninismului al conţinutului învăţământului au devenit trăsăturile fundamentale ale sistemului de învăţământ din România. Frământările organizării administrative se reflectă şi la nivelul structurilor facultăţii de istorie. Astfel, iniţial, între alte structuri ale Facultăţii de Istorie a funcţionat şi o Catedră Generală a Evului Mediu, colectivul didactic activând sub această formă până în luna mai a anului 1952, de când s-a format o singură catedră de istorie universală, cuprinzând antichitatea, epocile medievală, modernă şi contemporană. Studiul de faţă discută acest procesul instituţional de transformare instituţională a studiilor de Ev Mediu şi impactul lor asupra destinului profesional a profesorului Francisc Pall.

Cuvinte-cheie: comunism, România, reforma educaţiei, revoluţie culturală, violenţa, supraveghere.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă