Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.2 din 2013  
         
  Articol:   COMMUNIST NOSTALGIA IN ROMANIA.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Lucrarea analizează nostalgia românilor după perioada comunistă cu scopul de a demonstra că această nostalgie este rezultatul transformărilor profunde pe care perioada tranziţiei le-a generat în viaţa populaţiei. În consecinţă, prin analiza mea demonstrez că nostalgia încercată de o parte a românilor nu este legată de dorinţa lor de a reînvia comunismului şi nici nu este rezultatul ataşamentului lor discutabil faţă de modelul democraţiei liberale. În lucrarea mea arăt cum şi în ce condiţii trecutul comunist a trecut de la statutul unei perioade detestate din istoria contemporană a ţării la una care a devenit obiectul sentimentelor nostalgice ale românilor. Cea de a doua parte a lucrării analizează comodificarea nostalgiei comuniste de către industria românească de publicitate. În acest sens, am analizat trei reclame ale unor produse, care au avut propria lor istorie în perioada comunistă (maşina Dacia, ciocolata Rom şi băutura Pepsi Cola) pentru a arăta cum realizatorii lor au folosit nostalgia pentru promovarea lor. Ultima parte analizează rezultatele sondajelor de opinie despre perioada comunistă realizate după Decembrie 1989. În acest sens, am arătat ce aspecte ale trecutului comunist au primit evaluări pozitive din partea românilor, cum arată profilul sociologic al nostalgicului şi am pus în evidenţă apariţia unei nostalgii secundare după trecutul comunist în rândul tinerilor români.

Cuvinte cheie: Cuvinte cheie: nostalgie comunistă, memorie, publicitate, Nicolae Ceaușescu, sondaje de opinie.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă