AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.1-2 din 2008 | |||||||
Articol: |
PRINCIPATUL TRANSILVANIEI ÎN EPOCA CONFESIONALĂ. Autori: GRAEME MURDOCK. |
||||||
Rezumat: Principatul Transilvaniei în Epoca Confesională. Ideea că statele şi societăţile din Europa modernă timpurie au parcurs un proces de confesionalizare a oferit istoricilor un model valoros, care îi ajută să reflecteze la relaţia dintre puterea statului şi uniformitatea religioasă pe parcursul secolelor 16 şi 17. Acest studiu urmăreşte câteva dintre argumentele cheie din spatele noţiunii de confesionalizare în interiorul Imperiului Romano-German şi în afara graniţelor acestuia şi analizează unele dintre criticile aduse acestui model referitor la guvernarea şi societatea modernă timpurie. Studiul discută apoi, în acest context, răspunsul statului transilvănean faţă de diversitatea religioasă în deceniile mai târzii ale secolului al 16-lea şi ia în considerare gradul în care autoritatea în dezvoltare şi influenţa Bisericii Reformate în epoca principilor calvini, la începutul secolului al 17-lea, poate fi echivalată cu un proces de confesionalizare în Transilvania. Cuvinte-cheie: Confesionalizare, Calvinism, Transilvania, Epocă Modernă Timpurie, Europa Centrală şi Răsăriteană |
|||||||