Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.1 din 2021  
         
  Articol:   POSTCARDS AND TOURISM BRANDS IN CENTRAL EUROPE AROUND 1900.

Autori:  RADU MÂRZA.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbhist.2021.1.07

Article history: Received 30.09.2020; Revised 15.02.2021;
Accepted 08.05.2021; Available online 03.02.2022.
pp. 149-158

VIEW PDF

FULL PDF

Rezumat: Ilustrate şi branduri turistice în Europa Centrală în jurul lui 1900. Articolul pune în discuţie dezvoltarea turismului în Belle Époque în Europa, mai precis în Imperiul Austriac (Austro-Ungar), în legătură cu cărţile poştale, un produs postal specific epocii. Analiza imaginilor de pe cărţile poştale care au circulat în epocă duce la identificarea unor adevărate ”branduri” ale oraşelor sau regiunilor Imperiului. Aceste ”branduri” sunt imagini iconice care devin asociate automat cu locurile respective, de către populaţie şi de către vizitatori. În cazul de faţă, am luat în considerare capitalele Viena şi Bratislava, oraşe precum Bratislava, Cluj sau Salzburg, staţiuni balneare, staţiuni de pe Riviera de la Marea Adriatică, localităţile turistice din munţii Semmering, Tatra şi din Tirol.

Cuvinte-cheie: istoria turismului, cărţi poştale, istorie vizuală, 1900, Austro-Ungaria
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă