AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA HISTORIA - Ediţia nr.1 din 2005 | |||||||
Articol: |
DISCUŢII - DE CE ISTORIA? ETICĂ ŞI POSTMODERNITATE . DE KEITH JENKINS. LONDRA ŞI NEW YORK: ROUTLEDGE, 1999, XI + 232 P. Autori: . |
||||||
Rezumat: Why history? A question that preoccupies many historians and not only, and which has become ever more stringent because of the challenges launched by the adepts of postmodernism. In the book subject of our book review, Keith Jenkins, professor at the Chichester University, tries to provide arguments supporting a radical answer to the title question: history and the ethics it inspires no longer have a reason to exist in actual circumstances because―according to Jenkins―postmodernism provides us with tools allowing us to build imaginaries that are by far less coercive than those made up by history and the ethics relying on it. | |||||||