Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA GEOGRAPHIA - Ediţia nr.2 din 2011  
         
  Articol:   SITE-URILE WEB CARE PREZINTĂ LIMBAJUL TURISTIC.

Autori:  SILVIA IRIMIEA.
 
       
         
  Rezumat:  

The study looks at the language used on promotional tourism websites, an area which has been less investigated from the linguistic point of view. The study examined the descriptions of destinations and hotel information offered by mrandmrssmith.com, a luxury website aimed at a high-class audience, in an attempt to highlight those discriminative features of the language which derive from the use of hypertexts and other web-specific constraints. The investigated characteristics range from: conciseness, brevity, use of headings and information grouping to rhetorical devices. The latter include: key words, alliterations, metaphors, unusual collocations, intensifying collocations, superlatives, pre-modified collocations, ‘languaging’ and personalization.

Keywords: tourism websites, the language of tourism websites, web design, rhetorical devices.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă