Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EUROPAEA - Ediţia nr.2 din 2018  
         
  Articol:   « DEUX OU TROIS CHOSES QUE JE SAIS D''ELLE ». REFLEXIONS SUR L''INTERDISCIPLINARITE DANS L''ETUDE DE LA GLOBALISATION EDUCATIVE : L''EXEMPLE DE LA RECEPTION D''UN PALMARES INTERNATIONAL.

Autori:  XAVIER PONS.
 
       
         
  Rezumat:  
This article provides a reflexion on how interdisciplinarity can help thinking current governance changes in education. On the basis of a particular case – the reception in the French policy debate of an international ranking much commented (the Pisa Survey from the OECD) – and thanks to a research device implemented during nine years through two different research studies, it highlights three major contributions of interdisciplinarity: the struggle against simplifying thoughts, the move of the researcher’s focus and the testing of new hypotheses.

Keywords: Interdisciplinarity, governance, education policy, international comparisons, globalisation
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă