AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.2 din 2015 | |||||||
Articol: |
BETWEEN SCIENCE POPULARIZATION AND MOTIVATIONAL INFOTAINMENT: VISUAL PRODUCTION, DISCURSIVE PATTERNS AND VIEWER PERCEPTION OF TED TALKS VIDEOS. Autori: RADU MEZA. |
||||||
Rezumat: This research tries to explore the popular TED talk video format by analysing the technical aspects of the visual production and discursive patterns in the verbal content in relation to the most popular ratings applied by the users. Our analysis shows how the visual production format uses direction and editing to convey information and emotion. The results also point towards an increasing trend favouring inspiring emotional human interest stories of personal experience, besides the informative academic treatment of science, technology or design. Keywords: visual production, discursive patterns, online videos, infotainment, science communication, computational linguistics |
|||||||