![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
PUBLICUL: ACTIV, PASIV SAU... REACTIV?. Autori: . |
||||||
Rezumat: The notion of activity has been widely discussed in connection with audience research. The purpose of this article is to bring together some of the opinions expressed so far, to compare them, and to discuss the main arguments that they bring, for or against. The goal will be to decide which is more convincing, and to suggest ways of overcoming some of their difficulties. This study will employ theories from philosophy and literary theory, as a background to the analysis, and will try to adapt some of the more useful arguments to the field under discussion, namely, journalism. Keywords: Audience activity, Mass-media effects, Reception theory, Aesthetic pleasure, Framing theory, Attention level, Interpersonal communication |
|||||||
![]() |
|||||||