![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.2 din 2010 | |||||||
Articol: |
SEGMENTAREA PUBLICULUI SPECTATOR AL OPEREI NAŢIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA – O ETAPĂ ÎN EVALUAREA IMAGINII INSTITUŢIEI. Autori: . |
||||||
Rezumat: Segmentation of the Audience of the Cluj-Napoca Romanian National Opera - a Step in the Image Evaluation of the Institution. This paper is a segmentation study of the audience of the Cluj-Napoca Romanian National Opera [Opera Naţională Română Cluj-Napoca (ONRCN)], which is part of a broader research on how the image of the institution is created at the level of this particular category of stakeholders. It uses a quantitative approach based on socio-demographic variables, on variables of cultural preferences, as well as on variables of attendees’ show behaviour. My analysis identifies the prevalent audiences and their main features. The audience segmentation model I propose here is specific to ONRCN, and any extrapolations to other arts/entertainment organizations is to be based on further research.
Keywords: segmentation, audience, performing arts, opera |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |