Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.2 din 2009  
         
  Articol:   EFECTELE SOCIALE ALE UNEI CAMPANII ANTI-PUBLICITARE ÎMPOTRIVA MC DONALD ÎN ROMÂNIA.

Autori:  CIPRIAN-VIOREL POP.
 
       
         
  Rezumat:  In the background of the present-day effusion of studies on advertising, this paper addresses the topic of its negative counterpart, anti-advertising. It assesses, from a sociological perspective, the impact of an instance of anti-advertising, namely an anti-advertisement against Mc Donald’s in Romania, transmitted via Internet. The study was animated by the wish to provide an answer to the question of how much an anti-advertising message influences its target audience, with a particular interest in the changes of their relation to the anti-advertised fast-food restaurant.

Keywords: anti-advertising; social effects; Mc Donald’s; Hierarchy of Effects Model; cognitive, affective and behavioural; questionnaire
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă