Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.1 din 2001  
         
  Articol:   O ANALIZĂ CRITICĂ A PUBLICITĂŢII COMPARATIVE.

Autori:  GEORGE ANGHELCEV.
 
       
         
  Rezumat:  The paper explores one of the most effective forms of persuasion used in contemporary advertising: the comparative approach. From commercial to political advertising, more and more messages make use of comparisons. The practice has become so widespread that it affected the way governments and regulatory bodies relate to the ethics of advertising, by changing the laws and rules imposed on this public speech. This article examines the practice of commercial comparative advertising by drawing attention to its evolution, efficiency and limitations.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă