Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EPHEMERIDES - Ediţia nr.1 din 2001  
         
  Articol:   RELATIILE PUBLICE CA FUNCTIE A MANAGEMENTULUI.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  La 1 octombrie 2001 (data începerii stagiunii), noua echipă managerială a Operei Române din Cluj anunţa un program format din şapte puncte, care se va desfăşura pe parcursul stagiunii şi care va depăşi activitatea normală a instituţiei de simplă prezentare de spectacole. Unul dintre ele se numeşte "Publicul operei – Opera publicului" şi se referă la o serie de studii având ca obiect publicul din sala de spectacole. O primă explicaţie a acestei iniţiative dată de directorul instituţiei se referea la realizarea unei legături comunicaţionale între scenă şi public. Se dorea într-o primă instanţă a se observa în ce măsură protagoniştii sunt agreaţi de către spectatori. Alte teme de studiu au fost: profilul socio-demografic al publicului, gradul de cunoaştere a repertoriilor (rolurilor) de către public, contexte ale consumului muzicii de operă, surse ale consumului muzicii de operă şi genuri de consum cultural. Existenţa acestui studiu poate constitui un element care să indice dirijarea activităţii de relaţii publice de la nivelul conducerii instituţiei. Pornind din acest punct lucrarea de faţă îşi propune o cercetare a sistemului PR al Operei Române din Cluj. Pentru a stabili dacă relaţiile publice sunt o funcţie a managementului în această instituţie ne vom opri atenţia asupra celor mai importante aspecte care pot confirma sau infirma această ipoteză (definiţii, modele, rolul practicantului, tipurile de public avute ca obiect) şi le vom căuta corespondent în activitatea de management şi de PR a instituţiei.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă