Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2010  
         
  Articol:   STUDIU REFERITOR LA ROLUL JOCURILOR DINAMICE CA ŞI METODĂ DE ÎNVĂŢARE A HANDBALULUI DE CĂTRE COPII ŞI JUCĂTORII TINERI.

Autori:  GOMBOŞ LEON, ZAMFIR GHEORGHE, ŠIMONEK JAROMÍR, DUŠAN CHEBEŇ.
 
       
         
  Rezumat:  

Ideea acestei teme de cercetare a apărut în urmă cu doi ani, atunci când în calitate de coordonator al proiectului HANDBAL TRANSILVANIA JUNIOR iniţiat de Fundaţia HANDBAL CLUB TRANSILVANIA am pus bazele revigorării activităţii handbalistice la nivelul copiilor şi juniorilor. Au fost create opt centre de copii în diverse oraşe din Transilvania, cum ar fi: Cluj, Bistriţa, Năsăud, Târgu Mureş, Alba Iulia şi Câmpia Turzii. Aceste centre beneficiază de condiţii foarte bune de pregătire, sunt conduse de către antrenori cu experienţă care folosesc mijloace moderne de pregătire în instruirea copiilor. Încă din primele lecţii de antrenament am observat plăcerea şi bucuria copiilor atunci când se jucau cu mingea. Ca urmare am recomandat folosirea în cea mai mare parte a lecţiei de antrenament a jocurilor dinamice şi de mişcare în scopul învăţării principalelor elemente şi procedee tehnice din jocul de handbal. Văzând rezultatele deosebite ce au apărut într-un timp foarte scurt, am decis să efectuez un studiu comparativ între metoda clasică de instruire a copiilor după programa specifică acestei vârste şi metoda folosirii jocurilor dinamice şi a jocurilor de mişcare în procesul de instruire. În acest sens, echipa Universitatea Transilvania Cluj-Napoca a folosit metoda jocurilor de mişcare, iar echipa LPS Bistriţa a folosit metoda clasică de instruire. La sfârşitul perioadei de pregătire de un an, componenţii celor două echipe au fost evaluaţi prin două modalităţi. Pe de o parte prin compararea rezultatelor obţinute în campionatul naţional de juniori III, iar pe de altă parte prin studierea rezultatelor testelor şi probelor de control la care au fost supuşi subiecţii.

Cuvinte cheie: metode moderne, instruire, jocuri dinamice, handbal, competiţie, performanţă.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă