Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.4 din 2009  
         
  Articol:   PROIECT DE IMPLEMENTARE A EDUCAŢIEI FIZICE LA PREŞCOLARI.

Autori:  PRODEA COSMIN, VĂIDĂHĂZAN REMUS-CRISTIAN, RADU ANCA, POP IOAN NELU.
 
       
         
  Rezumat:  

Proiect de implementare a educaţiei fizice la preşcolari. Noul Curriculum pentru educaţia timpurie a copiilor cu vârsta cuprinsă între naştere şi 6/7 ani, apărut în 2008, promovează o strategie pentru dezvoltarea timpurie a copilului realizată în colaborare cu reprezentanţa UNICEF din România. În cadrul acestei strategii pentru educaţie timpurie educaţia fizică se regăseşte în toate domeniile de dezvoltare promovate, fiind vizată ca arie curriculară în cadrul noului curriculum.Ideea pentru implementarea activităţii fizice la grădiniţe a fost declanşată de apariţia noului curriculum care promovează formarea inteligenţelor multiple la copii şi dorinţa de a-i înzestra pe studenţii facultăţii de profil cu competenţe specifice segmentului de vârstă 2-6 ani. Activităţile de educaţie fizică se desfăşoară la cele patru locaţii ale Grădiniţei „Aşchiuţă”, toate situate în Cluj-Napoca: str. Pascaly 2-4, str. Fabricii 55, str. Nirajului 9 şi str. Jiului 26. Programul de educaţie fizică a fost inclus în programul zilnic al copiilor, fiindu-le alocate între 30 şi 45 de minute pentru fiecare grupă (în funcţie de vârsta acestora), cu o frecvenţă de o lecţie pe săptămână. Conţinutul activităţilor de educaţie fizică a fost planificat pentru primele săptămâni din jocuri de mişcare. S-a urmărit, astfel, un conţinut care să permit acomodarea studenţilor cu specificul grupelor de copii, dar şi a copiilor cu studenţii. Ne propunem în continuare construirea unei baterii de teste care va fi adaptată vârstei copiilor implicaţi în activităţile de educaţie fizică şi testarea periodică a acestora.

Cuvinte cheie: educaţie fizică, preşcolari, grădiniţă, implementare, educaţie timpurie, activitate fizică

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă