Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2022  
         
  Articol:   STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA FORȚEI ÎN TIMPUL LECȚIILOR DE EDUCAȚIE FIZICĂ ONLINE CU ELEVI DE CLASA A VIII-A / STUDY REGARDING THE DEVELOPMENT OF STRENGTH DURING ONLINE PHYSICAL EDUCATION CLASSES WITH 8TH GRADE STUDENTS.

Autori:  COSMIN PRODEA, MARIA-RENATA KARACSONY.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.67(3).28

Received 2022 January 23; Revised 2022 August 29; Accepted 2022 September 05; Available online 2022 November 20; Available print 2022 December 20.
pp. 127-135

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract. Forța este capacitatea corpului uman de a învinge rezistența internă sau externă (Dragnea, A., 2006). Calitatea motrică a forței joacă un rol important în eficientizarea procesului instructiv-educativ (Ardelean, T., 1981). Forța este una dintre cele mai importante calități pe care le are corpul uman și cea care are un rol deosebit în asigurarea bazei pentru dezvoltarea celorlalte calități motrice (Dragnea, A., 2006). Materiale și metode: Studiul de față este o cercetare privind dezvoltarea forței în mediul online la școlarii din clasa a VIII-a. Elevii care au luat parte la studiu au avut vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani, studiind la școala gimnazială Vaida Voievod din Cluj-Napoca. Elevii au fost selectați din două grupuri de studiu diferite, care variau între 27 și 30 de elevi. Am analizat dezvoltarea lor fizică, de-a lungul antrenamentelor noastre, care au avut loc de două ori pe săptămână, și a două ore de educație fizică, care conțineau exerciții specifice. Testarea a avut loc în două etape. Testarea inițială (T.1) a avut loc în noiembrie 2020, în timp ce cea de-a doua (T2) a avut loc în mai 2021, ambele constând în dezvoltare musculară, tracțiuni (30 sec), flotări (30 sec), genuflexiuni (30 sec), ghemuiri (30 sec), împingeri de șold (30 sec). Rezultate: pentru fiecare test, am calculat media aritmetică. Pentru fiecare test sau test de control am calculat media aritmetică și deviația standard. Voi prezenta în continuare valoarea mediei aritmetice pentru testul de tracțiuni (30 ‘‘): T1-11,33, T2-15,2. În continuare voi prezenta rezultatul mediei aritmetice pentru testul de flotări (30 ‘‘): t1-15,46, t2-20,33. Media aritmetică pentru testul de împingere a șoldurilor (30 ‘‘): t1-20,73, t2-23,13. Media aritmetică pentru testul de genuflexiuni (30 “): t1-26,46 t2-29,06. Concluzii: În urma acestui studiu putem spune că am ajuns la concluzia că sunt mai mulți elevi care s-au apropiat de scalele date în cărțile de specialitate. Acești elevi au fost foarte receptivi la exercițiile pe care le-am propus prin intermediul cursurilor online.

Key words: creșterea forței, exerciții, elevi de gimnaziu
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă