Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2021  
         
  Articol:   STUDIUL MOTIVAȚIEI SPORTIVE A STUDENȚILOR DE LA UNIVERSITATEA TEHNICĂ DIN CLUJ-NAPOCA / STUDY OF SPORTS MOTIVATION OF STUDENTS FROM THE TECHNICAL UNIVERSITY OF CLUJ-NAPOCA.

Autori:  OLĂNESCU MIHAI.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.66(3).27
Published Online: 2021-09-30
Published Print: 2021-09-30
pp. 93-106

VIEW PDF

FULL PDF

Studiul motivației sportive a studenților de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Introducere: Scopul acestui articol este de a analiza motivația de a practica sport și activități fizice în rândul studenților. Obiective: Identificarea motivelor percepute, precum și a diferențelor existente între studenții Universității Tehnice din Cluj-Napoca, cu privire la motivația de a practica sport și activități fizice, în funcție de sex și zona de reședință. Metode: Pentru a afla ce motivează studenții universitari să ia parte la diferite activități sportive, în anul universitar 2019-2020, am realizat un studiu cu 257 de participanți. A fost utilizată metoda cercetării cantitative și tehnica de administrare a chestionarelor prin sondaj sociologic. Instrumentul de cercetare utilizat a fost Scala de motivare sportivă-6 (SMS-6; Mallett și colab., 2007), care este o măsură a motivației contextuale menită să identifice motivele percepute pentru participarea la activități sportive. Rezultate: În ceea ce privește comportamentul practicării sportului în rândul studenților de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, studenții sunt mai motivați în comparație cu studentele și motivația intrinsecă este predominantă în comparație cu celelalte tipuri de motivație. Zona de reședință nu pare să influențeze diferit motivația studenților de a practica sport, scorurile obținute pe fiecare tip de motivație fiind foarte apropiate între respondenții din mediul rural și cel urban. Concluzii: Educația fizică și sportul sunt percepute de unii studenți ca o obligație școlară (motivație externă), de alții ca o activitate recreativă, compensatorie sau de recuperare, în timp ce, pentru cei mai mulți dintre ei înseamnă distracție, un mod de a cunoaște oameni noi și de a se bucura de compania lor (motivația intrinsecă).

Cuvinte-cheie: activitate fizică, motivație sport, student, universitate
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă