Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2013  
         
  Articol:   INFLUENŢAREA ECHILIBRULUI ȘI A ABILITĂŢILOR DE ORIENTARE ÎN APĂ ÎN URMA UNUI PROGRAM TERAPEUTIC ACVATIC LA COPII CU PARALIZIE CEREBRALĂ / INFLUENCING BALANCE AND WATER ORIENTATION SKILLS THROUGH AN AQUATIC AND MOVEMENT INTERVENTION PROGRAM IN CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  VIEW PDF: INFLUENCING BALANCE AND WATER ORIENTATION SKILLS THROUGH AN AQUATIC AND MOVEMENT INTERVENTION PROGRAM IN CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY

Influenţarea echilibrului și a abilităţilor de orientare în apă în urma unui program terapeutic acvatic la copii cu paralizie cerebrală. În lucrarea de față ne-am propus să urmărim aspecte și rezultate în urma aplicării unui program acvatic de intervenție adaptat și integrat în tratamentul de reeducare neuromotorie a copiilor cu paralizie cerebrală asupra echilibrului, independenței și abilităților de orientare în apă. Programul acvatic terapeutic a avut o durată de 6 luni, 2 ședințe săptămânale. Durata medie a ședințelor a fost de 45 de minute. Temperatura apei a fost de 36 º C. Pe lângă ședințele de terapie acvatică copiii participă la 2 ședințe de kinetoterapie inclusă în programa de recuperare a instituției de proveniență. Au participat un număr de 24 de copii cu diferite forme clinice de paralizie cerebrală. Media de vârsta a fost de 12,5 ± 2.7 ani. Metodele de evaluare au fost Scala Pediatrică pentru Echilibru Berg (PBBS), Scala de Evaluare a Abilităților de Orientare în Apă - modificată (WOS). Pentru Scala Pediatrică pentru Echilibru Berg rezultatele obținute au arătat diferențe semnificative din punct de vedere statistic (p<0,001). Media scorului inițial a fost de 21,67 cu o deviație standard de 14,34, media scorului final a fost de 30,00 cu o deviație standard de 16,87. Scala de Evaluare a Abilităților de Orientare în Apă (WOS) demonstrează îmbunătățiri semnificative (p<0,001). Media scorului inițial a fost de 6,92 cu o deviație standard de 5,39 și media scorului final a fost de 102,96 cu o deviație standard de 36,64. Am observat o corelaţie puternică directă între valorile scorului WOTS şi BERG (r=0,770; p<0,001). Programul aplicat a avut un efect semnificativ statistic asupra îmbunătățirii echilibrului și de asemenea asupra învățării abilităților copiilor de a se mișca în apă și chiar a abilităților de a înota.

Cuvinte cheie: program acvatic terapeutic, funcție motorie grosieră, spasticitate, mobilitate articulară, paralizia cerebrală
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă