Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2012  
         
  Articol:   METODĂ COMPLEMENTARĂ ÎN PREDAREA DIDACTICII EFS: TRANSFORMAREA JOCULUI DE CĂRŢI „PICTUREKA” ÎN JOC DIDACTIC „DIDACTIREKA” / COMPLEMENTARY METHOD IN TEACHING DIDACTICS OF PHYSICAL EDUCATION: TRANSFORMING THE CARD GAME "PICTUREKA" INTO TEACHING GAME "DIDACTIREKA".

Autori:  VĂIDĂHĂZAN REMUS-CRISTIAN.
 
       
         
  Rezumat:  

Metodă complementară în predarea Didacticii EFS: transformarea jocului de cărţi "Pictureka" în joc didactic "Didactireka". În căutarea metodelor eficiente de pedagogie practică cadrele didactice experimentează continuu. Un ajutor important îl oferă, desigur, fundamentarea teoretică a domeniului, bazată fiind pe experienţa anilor trecuţi. Metode eficiente de lucru cu studenţii se pot naşte şi din afara sferei şcolare. Un astfel de exemplu de îmbunătăţire a practicii în educaţie vă oferim prin acest articol al cărui conţinut s-a dezvoltat datorită unei pasiuni legate de ''board games'' ("jocurile de masă"). Astfel de jocuri sunt folosite la întâlnirile cu prietenii când se urmăreşte o socializare plăcută, departe de calculator. Am dat, cu puţin timp în urmă, peste un joc de cărţi interesant, un joc cu acţiune dinamică. El se numeşte Pictureka! (Hasbro Europe, 2010). Una dintre cele patru variante de aplicare a jocului (varianta 8-Away) a constituit ideea de plecare a unui joc didactic de cărţi pe care l-am denumit Didactireka. Pentru jocul didactic de cărţi s-au adunat mai multe misiuni din conţinuturile învăţării specifice Didacticii educaţiei fizice. Astfel am ajuns la un număr de 20 de misiuni. S-a avut în vedere ca misiunile alese să acopere o plajă cât mai largă din conţinuturile specifice domeniului. Pentru a avea o dinamică mai bună a jocului am construit fiecare carte de misiune cu câte două astfel de misiuni. Deoarece unele misiuni au mai multe cuvinte în denumire, iar altele sunt foarte scurte, am decis să cuplăm misiunile în funcţie de lungimea câmpului de text. Această modalitate de cuplare a misiunilor acordă şanse mari şi jucătorilor care au pe cărţile lor răspuns doar pentru a doua misiune. Mai departe am construit cărţile de joc. Tot pentru ca jocul să aibă o dinamică bună şi mai multe variante posibile la fiecare tură de joc, am ales pentru fiecare carte de joc câte trei componente. Componentele au fost amestecate între ele pentru a ajunge pe fiecare carte de joc componente din diferite misiuni. Am obţinut 20 de cărţi de misiune şi 40 de cărţi de joc. Împărţind câte 8 cărţi pentru fiecare jucător (echipă de jucători), numărul maxim de jucători (echipe de jucători) este, astfel, de 5.

Cuvinte cheie: joc didactic, educaţie fizică, didactică, joc de cărţi, pictureka.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă