Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2012  
         
  Articol:   INFLUENŢA CONTROLULUI COGNITIV ASUPRA VITEZEI DE REPETIŢIE DIN BASCHET / THE INFLUENCE OF COGNITIVE CONTROL OVER BASKETBALL REPETITION SPEED.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Influenţa controlului cognitiv asupra vitezei de repetiţie din baschet. Premize. Procesele controlului cognitiv includ o amplă clasă de operaţii mentale care includ reprezentanţa şi menţinerea obiectivelor şi a contextului. Totodată controlul cognitiv include şi procesele strategice precum alocarea atenţiei şi formarea hărţii stimul-răspuns. Controlul cognitiv este asociat cu o largă paletă de procese care nu este restrânsă la un domeniu cognitiv particular. Obiective. Obiectivele acestui studiu au fost: 1. Folosirea covorului de sărituri MGM-15 pentru testarea iniţială şi finală, 2. Aplicarea unui test practic de pasare în viteză cu tehnica din baschet în diferite condiţii. Metode. Metodele folosite: 1. Testul Covorului de Sărituri MGM-15(Hardware şi Software), 2. Testarea vitezei de repetiţie a paselor în diferite condiţii, Rezultate. Rezultatele pentru testul iniţial sunt cuprinse între valorile de 0.13 şi 0.3 pentru Viteza de Repetiţie. Pentru testul final valorile pentru acelaşi coeficient au fost cuprinse între 0.23 şi 0.4. Concluzii. Datele culese sugerează că, de fapt, controlul cognitiv asupra acţiunilor motrice este relativ slab şi nedezvoltat la vârste fragede, deoarece, cu cât mediul se schimba mai mult, cu atât valorile pentru testul de pasare în viteză scădeau mai mult.

Cuvinte cheie: baschet, educaţie fizică, sport, psihologie, control cognitiv
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă