AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
INTERVENŢIE EDUCAŢIONALĂ ŞI PROGRAMARE INDIVIDUALIZATĂ PERSONALIZATĂ PENTRU PERSOANE CU HANDICAP. Autori: . |
||||||
Rezumat: A real motor education should be interpreted as an action that synthesizes psychology into a person’s versatility means, techniques, motivation and knowledge, it is short of a mood, a style of life, so a global exist, and they propose: essentially a creative interdisciplinary not only the first child’s education, but there is always the same continuing education. The educational project based on locomotion will point to a recovery action individualized taking into account the actual condition of the subject ¬ jet and aims to reduce as far as possible the differences with "normal". Keyword: locomotion, body, the expressiveness, body language, promoting learning motivation |
|||||||