Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.2 din 2011  
         
  Articol:   EVALUAREA CAPACITATILOR COORDINATIVE LA ELEVII DIN CLASELE PRIMARE ŞI GIMNAZIALE.

Autori:  GROSU EMILIA FLORINA, POPOVICI CORNEL, CRĂCIUN MARIUS, GROSU VLAD TEODOR.
 
       
         
  Rezumat:  

Evaluarea capacitatilor coordinative la elevii din clasele primare şi gimnaziale. Studiul este dedicat argumentării teoretice şi experimentale a optimizării procesului instructiv-educativ la lecţiile de educaţie fizică cu elevii claselor primare şi gimnaziale Studiile efectuate au demonstrat că vârsta de 10-14 ani este favorabilă pentru dezvoltarea coordonării odată cu dezvoltarea morfo-funcţională şi motrică a elevilor. Scopul cercetării este de a găsi căi şi mijloace prin care să ducă la creşterea indicilor capacităţilor coordinative: echilibru şi coordonare (Alternate Hand Wall Toss Test). Echilibrul s-a testat prin aplicarea testului Bass, iar coordonarea prin testul aruncării şi prinderii mingii de tenis la perete. Experimentul propus se doreşte a fi un studiu pilot.

Cuvinte cheie: coordonare, echilibru, capacităţi coordinative, clasele primare,clase gimnaziale, lecţiile de educaţie fizică, pregătirea fizică, pregătirea tehnică, mijloace de pregătire, programe, planificare, jocuri de mişcare

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă