Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2020  
         
  Articol:   PREVALENȚA ACTIVITĂȚILOR DE CĂȚĂRARE LA COPII DE 11-15 ANI DIN ROMÂNIA: UN STUDIU-PILOT TRANSVERSAL / THE PREVALENCE OF CLIMBING ACTIVITIES IN 11-15 YEARS OLD CHILDREN FROM ROMANIA. A CROSS SECTIONAL PILOT STUDY.

Autori:  BALLA BÉLA JÓZSEF, FÜLÖP-VARGA ANNA.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbeag.65(1).05
Published Online: 2020-06-30
Published Print: 2020-06-30
pp. 45-54

VIEW PDF

FULL PDF

Prevalența activităților de cățărare la copii de 11-15 ani din România: un studiu-pilot transversal. Introducere: cățărarea constă în ridicarea și deplasarea corpului folosind doar brațele sau simultan membrele inferioare și superioare dintr-o poziție suspendată. În cățărare sunt angrenați toți mușchii corpului, mai ales ai brațelor și ai trunchiului. Obiective: obiectivul principal al acestui studiu este de a afla cât de frecvent sunt implicați subiecții din România în activități de cățărare și care sunt cele mai populare tipuri de cățărare. Metode: în perioada 4 martie 2019 - 11 martie 2019, au fost examinați 83 de copii (46 de băieți cu o vârstă medie de 12,84 ± 1,24 ani și 37 de fete cu o vârstă medie de 12,83 ± 1,23 ani). 68,7% dintre copii erau din mediul urban și 31,3% din mediul rural. Rezultate: 14.5% dintre copii practică cu frecvență săptămânală cel puțin o formă a cățărării. 64% dintre ei au răspuns că sala lor de sport este dotată cu diferite echipamente pentru practicarea cățărării (frânghie, bară, spalier). 89.2% dintre copii au fost deja într-un parc de aventură forestier. Discuții: cățărarea este o deprindere motrică care trebuie învățată. Predarea acesteia a fost și este prevăzută în programele școlare actuale și cele vechi. Învățarea formelor simple ale cățărării ar putea fi posibilă de către un profesor de educație fizică sau de învățătoarele claselor primare. Practicarea acesteia ar fi importantă, deoarece are numeroase beneficii fizice pentru practicanți, așa cum au arătat unele studii. Concluzii: copiii intervievați au încercat deja mai multe tipuri de cățărare, printre care domină cățărarea în copaci. Dintre acele tipuri care folosesc echipamente de siguranță sunt mai frecvente cățărările la sală și cele pe obstacole în parcuri de aventură.

Cuvinte-cheie: cățărare, cățărare pe obstacole, parc de aventură forestier, activitate fizică.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă