AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2006 | |||||||
Articol: |
STRATEGII DE INSTRUIRE UTILIZATE ÎN ANTRENAMENTUL MENTAL DIN TENNIS. Autori: MONICA STANESCU, RARES STANESCU. |
||||||
Rezumat: Strategii de instruire utilizate în antrenamentul mental din tennis. Antrenamentul mental este un proces complex, de-a lungul etapelor căruia sportivii învaţă să îşi valorifice resursele psihologice în vederea optimizării capacităţii de performanţă. Pentru că procesul de antrenament este raportat permanent la timp, specialiştii folosesc strategii de instruire, bazate inclusiv pe biofeedback, capabile să mărească eficienţa antrenamentului mental folosit în diferite ramuri de sport. În această lucrare am urmărit verificarea următoarelor ipoteze: vizualizarea, ca metodă de antrenament mental, asistată de neurofeedback, reduce timpul necesar procesului de corectare a loviturilor; similarităţile dintre conţinutul exersării practice şi cel al antrenamentului mental pot ameliora performanţele jucătorului de tenis în timpul competiţiilor.În această cercetare au fost incluşi 10 jucători de tenis de la diferite cluburi din Bucureşti, care au participat la şedinţe de asistenţă psihologică. Strategiile de instruire au fost aplicate de-a lungul a 10 lecţii. Exerciţiile de antrenament mental au fost asistate de dispozitivul Peak Achivement Training (produs de NeuroTechnology, Inc., SUA). Cu ajutorul acestui dispozitiv au fost înregistraţi parametrii pe baza cărora s-a apreciat progresul sportivilor în realizarea exersării mentale (amplitudinea undelor cerebrale, durata exersării mentale, numărul de cicluri relaxare – concentrare). Rezultatele obţinute ne-au permis formularea unor recomandări de natură metodică privind antrenamentul mental din tenis, recomandări care contribuie la optimizarea metodicii antrenamentului în această ramură de sport. | |||||||