Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA EDUCATIO%20ARTIS%20GYMNASTICAE - Ediţia nr.1 din 2006  
         
  Articol:   EDUCAŢIA FIZICĂ ŞI SPORTUL – REPREZENTARE SOCIALĂ.

Autori:  MAROLICARU MARIANA, BOROȘ-BALINT IULIANA, MĂRGINEAN LIVIA.
 
       
         
  Rezumat:  Educaţia fizică şi sportul – reprezentare socială. Fenomenul educaţiei fizice şi sportului, ca reprezentare socială, este perceput diferit în funcţie de o serie de variabile care definesc grupuri şi individualităţi.Diversităţii formelor de practicare a exerciţiului fizic îi corespund câmpuri sociale în care practicantul – „actorul social” – ataşează acţiunilor sale o semnificaţie cognitivă ce poate avea rol diferenţiator în construirea reprezentării. Înteracţionând cu contextul, câştigând în competenţă, cel ce practică sportul ajunge în poziţia să ia decizii, să stabilească relaţii, aplică acţiunilor sale o semnificaţie cognitivă ce poate avea rol diferenţiator în construirea reprezentări.Ancheta efectuată a urmărit să pună în evidenţă modul în care este perceput fenomenul de educaţie fizică şi sport de către studenţii diferitelor facultăţi din universitate; în ce măsură studenţii percep acest fenomen în context social şi cum le influenţează statutul.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă