AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2013 | |||||||
Articol: |
A FI ÎNTOTDEAUNA «DINCOLO DE...»: HISTRIONUL, DUBLUL, TRANSA ȘI VISUL / ÊTRE TOUJOURS « AU-DELÀ DE… » : L’HISTRION, LE DOUBLE, LA TRANSE ET LE RÊVE. Autori: MIHAI MĂNIUŢIU. |
||||||
Rezumat: Pentru a înțelege procesului jocului actoricesc, este obligatoriu ca actorul/actrița să fie văzut în pluralitatea lui/a sa. Arta actorului se fundamentează pe o asemenea bază, pe un asemenea tip de intuiție, care îmblânzește incertitudinea ființei și o supune la un exercițiu metodic al fantasticului. A trăi procesul actoricesc în deplinătatea sa și a păstra veridicitatea sa presupune puterea reînnoită permanentă de a merge dincolo de realitate, de a te juca cu dublii, de a depăși limitele condiției umane. Realmul interiorității nocturne, al visului, al transfigurării, umbrele “între unul și altul”, deliriumul, libertatea jocului și paradoxurile sale, confruntarea cu alteritatea, sunt toate aspecte discutate aici, în principal dintr-un punct de vedere filosofic, o filosofie a artei de a juca și trăi pe scenă. Cuvinte cheie: actor, filosofia actoriei, dublu, vis.
|
|||||||