AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2013 | |||||||
Articol: |
DE LA «BELLES DE JAZZ» LA O FEMINIZARE A TEATRULUI? / DES BELLES DE JAZZ À UNE FÉMINISATION DU THÉÂTRE ?. Autori: FANNY LE GUEN. |
||||||
Rezumat: Focalizat pe teatrul lui Koffi Kwahulé și în mod special pe personajele feminine prezente în piesele cu tonalitate tragică, acest articol demonstrează că anti-eroinele feminine, cu ale lor corpuri agresive, depășesc statutul de obiecte în care discursul masculin încearcă să le fixeze. Toate efectele intertextului plastic, literar și muzical, în acest teatru de tip rapsodic, converg înspre crearea unei dinstanțe critice în fața violenței explicite care mortifică corpuri și suflete. Teoria susținută aici este aceea că corpurile figurilor kwahuleane reprezintă un număr de corpuri simbolice pe un ecran, un spațiu de proiecții și spectacole, care permit transcenderea fatalității tragice. Această dramaturgie contemporană sugerează o mișcare estetică de dute-vino între dramatic și non-dramatic, pentru a crea un curent eliberator care confrunță violența. Cuvinte cheie: teatrul lui Koffi Kwahulé, post-dramatic, violență, teatru rapsodic, feminism.
|
|||||||