AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
LABORATORUL TEATRAL AL LUI CHARLES BAUDELAIRE, SAU CUM PIESA L’IVROGNE NU A INVENTAT DRAMA PSIHOLOGICĂ EUROPEANĂ / LE LABORATOIRE THÉÂTRAL DE BAUDELAIRE, OU COMMENT L’IVROGNE N’A PAS INVENTÉ LE DRAME PSYCHOLOGIQUE EUROPÉEN. Autori: IOAN POP-CURŞEU. |
||||||
Rezumat: Prezentul articol oferă câteva incursiuni în laboratorul creator al lui Baudelaire, în căutarea motivului pentru care cel mai mare poet al secolului 19 nu a putut să-şi împlinească niciunul din visele sale teatrale. Exemplul ales este un foarte interesant proiect numit L’Ivrogne (Beţivul), o dramă psihologică, care – dacă ar fi fost realizată – ar fi fost o capodoperă a genului şi o precursoare pentru piesele lui Ibsen, Cehov şi Strindberg. L’Ivrogne asociază un fin studiu al caracterelor, cu câteva efecte melodramatice şi cu povestea unei crime pasionale, luând ca punct de plecare unul din cele mai cinice poeme din Florile răului, Le Vin de l’assassin. Cuvinte cheie: Baudelaire, L’Ivrogne, proiecte dramatice, dramă psihologică, probleme cu alcoolul, nedesăvârşire în creaţie. |
|||||||