AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2010 | |||||||
Articol: |
NOTE DE LECTURA SEMIOLOGICĂ - SPECTACOLUL LUI PETER HALL AGAMEMNON (1981). Autori: MARINA CRISTEA. |
||||||
Rezumat: Prezentul text discută anumite aspecte semiologice ale montării din 1981 a primei părţi a trilogiei ‘Oresteia‘ de către Peter Hall, prin prisma convenţiilor teatrului atic relative la scenografie, măşti, cor etc. De asemenea, discută câteva chestiuni de ordin semiologic, plecând de la abordarea tradiţională a definiţiilor funcţiei-semn sau a supra-codificării. Cuvinte cheie: mecanisme semiotice, funcţie-semn, abducţie, ostensiune, convenţiile teatrului atic, Agamemnon, Peter Hall, Tony Harrison, Charles Peirce, Umberto Eco |
|||||||