AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2010 | |||||||
Articol: |
INTERARTE: LITERATURĂ, TEATRU, CINEMA. ÎNTRE ARTAUD ŞI HESSE : BAUDELAIRE, PRECURSORUL UNEI ESTETICI TEATRALE MODERNE / INTERARTES : LITTÉRATURE, THÉÂTRE, CINÉMA. ENTRE ARTAUD ET HESSE : BAUDELAIRE, PRÉCURSEUR D’UNE ESTHÉTIQUE THÉÂTRALE MODERNE. Autori: IOAN POP-CURŞEU. |
||||||
Rezumat: Textul demonstrează importanţa lui Baudelaire în evoluţia ideilor moderne din domeniul teatral. În diferite fragmente ale scrierilor sale, Baudelaire imagina un spectacol hiperbolic, în care pantomina ar trebui să fie combinată cu măşti simbolice, trucuri magice, muzică cu putere de sugestie şi pictură, precum şi cu cele mai importante resurse ale limbajului verbal. Prin aceste idei, Baudelaire anticipează viziunea asupra teatrului magic a lui Artaud (Teatrul şi dublul său) şi a lui Hesse (Lupul de stepă), la care aveau acces numai nebunii. Textul are la bază o lectură comparativă a lui Baudelaire, Artaud, Hesse şi o abordare interdisciplinară pertinentă, menită să recreeze dialogul dintre teatru şi celelalte arte la începutul epocii moderne. Cuvinte cheie: hiperbolă, teatralitate, nebunie, teatru magic, mască, modernitate |
|||||||