Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2006  
         
  Articol:   OCOLUL CULTURAL AL TEXTULUI INDIAN. MAHABHARATA DE PETER BROOK / LE DETOUR PAR L’AILLEURS CULTUREL DU TEXTE INDIEN LE MAHABHARATA DE PETER BROOK.

Autori:  OZANA BUDĂU.
 
       
         
  Rezumat:  

Această lucrare se ocupă de conceptul călătoriei, atât fizice, cât şi imaginare, făcute înspre cultura Celuilalt şi considerată ca o soluţie posibilă pentru criza din zilele noastre, criză descrisă succint ca o lipsă de comunicare între public şi actori în teatrul vestic contemporan. Subiectul este scenarizarea operei epice indiene Mahabharata în 1989, cu o durată de nouă ore, de Peter Brook, care a decis să redescopere prin acest text înţelepciunea pierdută a unităţii (omul ca şi întreg şi relaţiile lui organice cu divinitatea, cu universul, cu lumea nevăzută, cu corpul propriu) şi puterea pierdută a limbajului şi al semnelor, capabile să producă schimbări fizice şi metafizice în realitatea obiectivă. Aceste teme sunt elaborate şi mai profund: călătoria în India, puterea limbajului şi al semnelor, prezenţa invizibilului, textul Celuilalt văzut ca un mod de definire al sinelui, pregătirile şi înfăptuirea producţiei teatrale. Concluzia lucrării subliniază ideea că această călătorie înspre Celălalt devine o călătorie înspre sine, dar un Sine care la sfârşitul experienţei artistice este schimbat, îmbogăţit, deschis şi gata de a trece de propriile bariere culturale, pentru a trăi într-o dimensiune universală.

Cuvinte cheie: teatru, Mahabharata, Peter Brook

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă