AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.2 din 2006 | |||||||
Articol: |
GRAMATICA COMMEDIEI DELL’ARTE NOTE DE LUCRU. Autori: FILIP ODANGIU. |
||||||
Rezumat: Filip Odangiu. Textul de mai jos oferă câteva fragmente din jurnalul autorului din timpul workshopului lui Ferruccio Soleri dedicat evenimentului ˝Commedia dell’ arte’s masks˝, organizat de Teatrul Naţional din Bucureşti între 25 noiembrie şi 8 decembrie, 2006. Lucrarea se ocupă doar de măştile fondatoare a commediei dell’ arte: Zanni, Pantalone, Dottore, Brighella, Capitano şi Zannia. Un timp atât de scurt, două săptămâni, a oferit participanţilor doar posibilitatea de a trece de gestul gramatical al personajelor şi câteva faze iniţiale dintr-un scenariu obişnuit. Însă stilul de lucru şi rigurozitatea maestrului italian poate să ofere un exemplu perfect de profesionalism, atât de necesar în orice fel de activitate teatrală. Cuvinte cheie: teatru, Commedia dell’ arte, antrenamentul actorului |
|||||||