AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2021 | |||||||
Articol: |
THE CUT AND THE PARANOIA OF THE KILLING ACT. BETWEEN ALTMAN AND BUÑUEL / LA COUPURE ET LA PARANOÏA DE L’ACTE MEURTRIER. ENTRE ALTMAN ET BUÑUEL. Autori: FLAVIU-VICTOR CÂMPEAN. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbdrama.2021.1.04 Published Online: 2021-03-30 Published Print: 2021-04-30 pp. 67-83 VIEW PDF FULL PDF ABSTRACT: The Cut and the Paranoia of the Killing Act. Between Altman and Buñuel. This paper aims to explore the psychoanalytic roots and affinities in Robert Altman and Luis Buñuel with respect to the mechanisms of the constitution of the subject. More specifically, I approach the function of the cut as both a mark of the subject and within a so-called paranoid act. Thus, in a Lacanian interpretation, the cut involves topology, the relation with the object, separation and alienation and, ultimately, the pure loss. Key words: cut, act, paranoia, killing, Altman, Buñuel. |
|||||||