AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
THE ACTOR LOST IN TRANSLATION? COMPETENCE VS. PRESENCE IN THE TEACHER-DIRECTOR’S STAGE DIRECTIONS. Autori: FILIP ODANGIU. |
||||||
Rezumat: This article carries on a research approach started years ago by the author, investigating the necessary conditions for producing a creative environment, favorable for the development of the actor in the acting school. Aspects of the relation between the teacher-director with the student-actor are discussed, and a series of possible interacting means and effects of the orality between the two are revealed. Keywords: actor training, directing, teaching art, stage directions, sidecoaching, shadowing, feedback loop, rehearsal, communication, status |
|||||||