AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2013 | |||||||
Articol: |
ATINGEREA UMANĂ - SAU DESPRE MATURIZAREA TEATRULUI DE IMPLICARE SOCIALĂ / THE HUMAN TOUCH – ON THE EVOLUTION OF THE SOCIALLY ENGAGED THEATRE . Autori: MIRUNA RUNCAN. |
||||||
Rezumat: Lucrarea își propune să dezbată procesul de maturizare a teatrului cu implicații sociale și politice practicat de cîteva echipe independente în ultimii ani, în România. Plecînd de la opoziția dintre mișcarea teatrală independentă și modelul dominant al teatrelor de repertoriu, autoarea deschide o polemică cu un articol publicat în primăvara anului 2012 în urma Festivalului internațional de teatru de la Timișoara, articol ce reproșa uniformitatea structurilor textuale în spectacolele independente de teatru activ. Utilizînd exemple de spectacole de teatru documentar sau de dezbatere, realizate de cîteva echipe de teatru independent, lucrarea încearcă să creioneze cîteva strategii actuale de construcție textuală, bazate pe fragmentarism, dinamica asociativă, non-narativitate, activarea dialogului cu spectatorii, eficiență și, mai ales, implicarea actorului în întregul proces de elaborare și reprezentare a proiectului teatral. Cuvinte cheie: dramă, teatru politic, publicuri de teatru.
|
|||||||