AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2012 | |||||||
Articol: |
MAŞINA ANTROPOLOGICĂ A LUI KANTOR / KANTOR’S ANTHROPOLOGICAL MACHINE. Autori: RICHARD ALLEN. |
||||||
Rezumat: This article considers how Kantor’s model of the Bio-Object, as a form of object/human inter-animation, might be productive for the contemporary practitioner. It considers the material object in Kantor’s theatre as a device that initiates the caesura that constructs and maintains the complex operation of what Giorgio Agamben calls the Anthropological Machine, and considers how this is active in The Dead Class (1975). It is an attempt to move beyond a eulogizing of the art objects in his work - to find a productivity of making amongst Kantor’s expanding legacy. Keywords: Bio-Objects, The Dead Class, Animation, Anthropological Machine. |
|||||||