![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2011 | |||||||
Articol: |
TEATRALITATE ŞI ANTI-TEATRALITATE ÎN ARCA BUNEI SPERANŢE DE ION D. SÂRBU. Autori: EUGEN WOHL. |
||||||
Rezumat: Acest studiu are ca scop analiza formelor de manifestare a teatralităţii în piesa Arca Bunei Speranţe de Ion D Sârbu, scrisă în 1967 şi publicată pentru prima dată în 1976, şi, totodată, tehnicile antiteatrale utilizate de autor în construcţia piesei, funcţia acestora în construcţia textului şi dincolo de aceasta. Prima piesă a lui Ion D Sârbu, Arca Bunei Speranţe poate fi considerată o ars poetica, un text programatic, scris cu o precizie matematică, şi care prezintă ideile autorului în legătură cu un teatru care „condamnă şi mântuieşte”. Cuvinte cheie: teatralitate, teatralitate naturală, teatralitate artificială, teatru etic, anti-teatralitate |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |