Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2011  
         
  Articol:   TEATRALITATEA CINEMATOGRAFIEI: ARGUMENTE PRO ŞI CONTRA: VISCONTI/TRUFFAUT / THĖÂTRALITĖ DU CINĖMA, LE POUR ET LE CONTRE : VISCONTI / TRUFFAUT.

Autori:  IOAN POP-CURŞEU.
 
       
         
  Rezumat:  

Articolul îşi propune să arate două modalităţi diferite pentru a concepe teatralitatea în film. Prima modalitate, cea a lui Luchino Visconti (pro teatralitate) se bazează pe prezenţa unui context teoretic favorabil: regizorul consideră, în studiile sale, că teatrul şi filmul au tehnici de lucru similare. Paradoxal, producţiile sale artistice, cu excepţia lui Senso, demonstrează o delimitare precisă între teatru şi film: regizorul preferă să îşi găsească sursele de inspiraţie în pictură, fotografie, sculptură, muzică. Cea de-a doua modalitate, cea a lui Francois Truffaut (contra teatralitate) se bazează pe o atitudine teoretică nefavorabilă provenită din aşa numita cinefilie. În studiile sale, Truffaut respinge teatralitatea şi se concetrează pe fundamente cinematografice specifice. Dar, în practică, oferă spectatorilor una dintre cele mai frumoase meditaţii asupra teatrului şi vieţii, asupra naturii profunde a teatralităţii, în filmul Le dernier Metro, 1980.

Cuvinte cheie: teatralitate, film, teatru, scenă, viaţă, Luchino Visconti, Francois Truffaut

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă