AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2010 | |||||||
Articol: |
DIMENSIUNEA SACRULUI ÎN CINEMATOGRAFIA LUI TARKOVSKI. Autori: CRISTIANA KERESZTES. |
||||||
Rezumat: Această lucrare încearcă să arate în termini simpli care sunt factorii care dau operei lui Tarkovski o valoare spirituală. Chiar dacă nu înţelegem întotdeauna ce spune, putem observa cum o face, prin ce metode şi, mai important, putem vedea care sunt efectele. Elementele descompuse mai jos (timp, spaţiu, nebunie şi alte arhetipuri) sunt prezente în toate, sau în majoritatea, filmelor sale, având aceeaşi tendinţă de a releva invizibilul, ceea ce nu poate fi atins, sacrul; astfel, eseul vine ca o “reţetă” care a mers atât de bine pentru regizorul rus. Cuvinte cheie: sacru, memorie, simbol, origine, spiritualitate, film, Tarkovski. |
|||||||